Historia Przygoda Pasja... Odkrycia i poszukiwania

Treasure hunting, metal detectors, history...




Teraz jest środa, 15 maja 2024, 10:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jabel na AVR
PostNapisane: niedziela, 20 grudnia 2015, 10:24 
Offline
kanonier
kanonier

Dołączył(a): niedziela, 20 grudnia 2015, 10:07
Posty: 19
system: Windows 7
województwo: Lubelskie
Dzień Dobry, Dobry Wieczór
zamiłowania jestem programistą/elektronikiem zajmuje się głównie mikrokontrolerami AVR głównie atmega328p i platformą Arduino. Z czystej ciekawości chciałem zobaczyć jak zbudowane są wykrywacze metali dowiedziałem się że są różne typy tych urządzeń i wcale nie są takie skomplikowane jak mi się wydawało. Mój wybór padł na PI poszukałem schematów znalazłem w miarę posty jak na początek Jabel J-267. Moje pytanie brzmi czy da się zamiast µP PiC12c(f) wstawić µC np. Atmega8 wiem że soft PIC'a jest chroniony szukałem na forum ludki piszą że napisanie programu do jabela jest proste ale nie mogłem znaleźć zasadę działania. Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć co robią poszczególne nóżki PiC'a w Jabelu?

Pozdrawiam Szymon :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu. Zarejestruj się


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jabel na AVR
PostNapisane: niedziela, 20 grudnia 2015, 16:53 
Offline
chorąży
chorąży

Dołączył(a): poniedziałek, 21 marca 2011, 17:40
Posty: 323
Lokalizacja: Grudziądz
sprzęt: PI DIY
system: Win Vista :-(
województwo: Kujawsko-Pomorskie
Temat wykrywaczy metali jest dość złożony. Dotyczy to w szczególności porządnych wykrywaczy IB. PI są trochę łatwiejsze w bardzo podstawowym ujęciu. Na Arduino da się to oczywiście zrobić, pytanie jednak do czego ta nakładka ? Programowanie AVR w C na poziomie rejestrów jest zbyt proste, by się tym posiłkować. Dla mikrokontrolerów 8-bit nawet asembler jest łatwy.