Historia Przygoda Pasja... Odkrycia i poszukiwania

Treasure hunting, metal detectors, history...




Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 06:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pociąg z diamentami .
PostNapisane: środa, 24 sierpnia 2016, 20:15 
Offline
Rotmistrz fortyfikator
Rotmistrz fortyfikator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 stycznia 2012, 12:18
Posty: 2266
Lokalizacja: Galicja
askakujące informacje płyną z prac weryfikacyjnych na 65. kilometrze trasy kolejowej Wrocław - Jelenia Góra, gdzie od tygodnia Piotr Koper i Andreas Richter wraz z ekipą szukają pociągu pancernego z II wojny światowej.
Jeszcze w sobotę 20 sierpnia, odkrywcy mówili, że po wykopach, które nie przyniosły efektów i nie pozwoliły się im przebić do tunelu pod ziemią, będą robili wiercenia w skale. Miały one pomóc odnaleźć pustą przestrzeń, która ich zdaniem znajduje się w zboczu. Niestety, prace, które mieli rozpocząć wczoraj 22 sierpnia, przesunięto z powodu deszczy na czwartek 25 sierpnia. Na rozmiękczony teren 65. kilometra nie mogła wjechać specjalistyczna 30-tonowa wiertnica. Dzisiaj już wiadomo, że nie będzie ona w ogóle pracować przy poszukiwaniu "złotego pociągu". Odkrywcy przerywają weryfikację i zastanawiają się nad zmiana metody prac poszukiwawczych. Już postanowili, że nie będą wiercić. - Odradzano nam gorąco tę metodę - mówi Piotr Koper. - Mówiono, że w ten sposób łatwo jest popełnić błędy i zniszczyć temat. A my nie chcemy popełnić żadnego błędu. Włożyliśmy w ten projekt ogrom pracy, zaangażowania, finansów, by rozwikłać tajemnicę 65. kilometra i wyjaśnimy ją.

W tej chwili prowadzą rozmowy z firmami, które prowadzą badania sejsmiczne. - Wywiercimy najprawdopodobniej tylko dwie dziury - mówi Koper. - Zostaną w nie wprowadzone sejsmografy, które wykonają badanie tego terenu za pomocą wywołanych fal. Jeśli jest tam jakiś obiekt, to zniekształcony przebieg fal powinien to wykazać.

Prace potrwają dłużej. Czy znajdą "złoty pociąg"?

Nowa metoda daje odkrywcą dużą gwarancję. Jednak najprawdopodobniej prac nie uda się zakończyć do końca sierpnia, na co pozwala konserwator zabytków. - Będziemy występowali do konserwatora o przedłużenie pozwolenia - mówi Piotr Koper. - Do końca roku. Do tego czasu zakończymy już wszystkie prace weryfikacyjne.

W piątek 26 sierpnia odbędzie się specjalna konferencja prasowa. Odkrywcy przedstawią podczas niej nowy harmonogram prac. Wtedy ostatecznie potwierdzą, czy na pewno skorzystają z badań sejsmicznych. - Nie chcemy zrobić tego na łapu capu - mówi Piotr Koper.

Cały tekst: http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35 ... z4IFqcPray

_________________
Projekt 8813
Bunkerites of Poland
Złośliwość jest podstawą wszelkiej przyjaźni. Dowodzi inteligencji i zainteresowania drugą osobą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pociąg z diamentami .
PostNapisane: czwartek, 15 września 2016, 05:59 
Offline
generał brygady
generał brygady
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 września 2013, 17:44
Posty: 1199
województwo: Dolny Śląsk
Złoty pociąg jest w Głuszycy. :peace
https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... nAHNzvaS9A

_________________
Chcieć znaleźć prawdę jest zasługą , nawet gdy się błądzi po drodze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pociąg z diamentami .
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 07:47 
Offline
Rotmistrz fortyfikator
Rotmistrz fortyfikator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 stycznia 2012, 12:18
Posty: 2266
Lokalizacja: Galicja
Dla zainteresowanych " Pociągiem Widmo " :

Za miesiąc ruszą kolejne poszukiwania „złotego pociągu” w Wałbrzychu. Poszukiwacze podpisali umowę z naukowcami na przeprowadzenie odwiertów głęboko w ziemi, na 20, a nie 6 jak wcześniej, metrach.

65. kilometr na kolejowej trasie Wrocław – Wałbrzych w ubiegłym roku pokazywały kamery telewizyjne niemal z całego świata. Najpierw ten teren przeczesywano georadarami, później w poszukiwaniu pociągu przekopywano go.

– Dokopaliśmy się do głębokości 6 metrów, na tyle mieliśmy zezwolenie i trzeba było przerwać prace, ale to wcale nie znaczy, że tam niczego nie ma. Były prowadzone prace radiestezyjne, tunel jest być może głębiej – wyjaśnia eksplorator Andrzej Gaik.

Teraz podjęta będzie ostateczna próba rozwikłania zagadki, będzie głębsza penetracja terenu. – Podpisałem umowę na wykonanie dalszych badań geofizycznych na tym terenie, będzie przebadane 25 hektara terenu trzema metodami. Podpisałem z naukowcami, nie mogę zdradzić szczegółów, jest to umowa partnerska. Będziemy badać do dwudziestu metrów w głąb – informuje Piotr Koper, eksplorator ze spółki XYZ.

Badania potrwają około tygodnia, poszukiwaczy nikt obcy nie finansuje. Zapewniają, że korzystają tylko z własnych funduszy. Tymczasem w Wałbrzychu coraz częściej mówi się, że pociąg ukryty jest gdzie indziej. Dużo na ten temat wiedzą mieszkańcy dzielnicy Lubiechów. – Jeden ze świadków, którego spotkałem, określił mi, że pod koniec wojny nieopodal mojego gospodarstwa stacjonowała grupa saperów, którzy każdego ranka rozchodzili się, a wieczorem schodzili. Wynika, że gdzieś tu były poważne obiekty, które maskowali – mówi Tadeusz Mazurkiewicz, rolnik z Lubiechowa.
\

http://wroclaw.tvp.pl/29345731/gdzie-jest-zloty-pociag

_________________
Projekt 8813
Bunkerites of Poland
Złośliwość jest podstawą wszelkiej przyjaźni. Dowodzi inteligencji i zainteresowania drugą osobą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pociąg z diamentami .
PostNapisane: sobota, 27 maja 2017, 04:20 
Offline
Rotmistrz fortyfikator
Rotmistrz fortyfikator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 stycznia 2012, 12:18
Posty: 2266
Lokalizacja: Galicja
Poszukiwacze złotego pociągu rozstają się. Co z dalszymi pracami?


Piotr Koper i Andreas Richter od "złotego pociągu" nie będą go już szukać razem.
– Nie będę już inwestował w Wałbrzych, gdy jego władze nie są chętne, by nam pomagać – mówi Andreas Richter.

Zdradza też, że do tej pory wydał na badania i prace wydobywcze 250 tysięcy złotych. 100 tysięcy kosztowała go sama akcja na 65. kilometrze z jesieni ubiegłego roku, która skończyła się niepowodzeniem.

Choć nie chce się wierzyć, to sprawa tzw. złotego pociągu, czyli składu, który wypełniony złotem miał wyjechać z Wrocławia, przejechać pół Dolnego Śląska i utknąć gdzieś pomiędzy Świebodzicami i Wałbrzychem, dwa lata porusza już opinię publiczną. To w 2015 roku dwaj napływowi mieszkańcy Wałbrzycha Piotr Koper i Andreas Richter, nazywani odkrywcami „złotego pociągu”, złożyli w Starostwie Powiatowym w Wałbrzychu zgłoszenie o znalezisku.

Choć pociągu ciągle nie ma, jest za to olbrzymi promocyjny sukces, który pozwolił wypromować Wałbrzych jako miasto skarbów i tajemnic. Inne gminy mogą tylko z zazdrością spoglądać w jego stronę i pytać prezydenta Romana Szełemeja, jak to się robi. Ten znowu z radością zaciera ręce. – Wszelkie informacje działają na korzyść i promocję Wałbrzycha – mówi Arkadiusz Grudzień, rzecznik prezydenta. – Temat poruszył cały świat. Kibicujemy znalazcom i trzymamy za nich kciuki.

Dokończymy

Niestety, sukces gminy i finansowy, i medialny nie przełożył się na to samo dla odkrywców.

– Badania rozpoczęła spółka XYZ i jako taka będzie je kontynuowała – mówi Piotr Koper. – Andreas postanowił skupić się na pozostałych projektach, w których uczestniczy. To, że tylko ja będę nadzorował prace na 65. kilometrze, niczego nie zmienia. Obiecaliśmy naszym fanom i sponsorom dać ostateczną odpowiedź na pytanie, czy tunel, a może i pociąg na 65. są, czy nie. Taką odpowiedź damy i to od niej zależeć będzie dalszy los i tok prac spółki XYZ.

– Piotr będzie pracował sam ze swoimi ludźmi, a ja mam inne tematy – mówi Andreas Richter. Jakie? Nie chce powiedzieć. – Nie będę popełniał tego samego błędu, co przy „złotym pociągu”.

Możemy się tylko domyślać, że są wśród nich na przykład zgłoszenia na Ślęży, których dokonali jeszcze w ubiegłym roku.

20 metrów w dół

Piotr Koper zostaje więc na placu boju sam, choć zapału nie traci. – Bez tego, co wydarzyło się rok temu, nie moglibyśmy teraz pracować – mówi. – Nie mogliśmy wiedzieć, co kryje ziemia. Dziś jesteśmy o tę wiedzę bogatsi.

W tej chwili ekipa odkrywców kompletuje dokumenty. Proces starania się o pozwolenia musieli rozpocząć od nowa. Nie zmieni się obszar poszukiwań. Znowu obejmą teren 65. kilometra, tuż koło najsłynniejszego już chyba wiaduktu w Europie, a może i na świecie. Co się zmienia? – Schodzimy tym razem 20 metrów w głąb – mówi Piotr Koper.

Poprzednio dokopali się 6 metrów w głąb. Na tyle zezwalało pozwolenie konserwatora zabytków. – To było za płytko – mówi Piotr Koper. – Sugerowaliśmy się układem torów. Liczyliśmy, że może uda się zahaczyć o tunel, jakieś wystające elementy.

Na drodze stanęła też geologia. W jednym z miejscu natrafili na skałę. – W sumie zrobiliśmy 55 procent prac – szacuje dzisiaj. – Teraz trzeba to dokończyć.

Wchodzą naukowcy

Badanie zacznie się najprawdopodobniej w czerwcu. – W ubiegłym roku podczas prac pojawiło się kilka elementów, które były zaskakujące – mówi Piotr Koper. – Na przykład zastanawia nas, jak idealnie przywrócono teren do pierwotnego stanu po wykopaniu tam tunelu. Na głębokości 5 metrów w głąb znaleźliśmy taki sam piasek, jak występuje w kopalni w Mokrzeszowie koło Świebodzic w górnych warstwach. Jest jeszcze wiele takich rzeczy, które nas zastanawiają.

Tym razem na teren 65. wejdą naukowcy. Koper podpisał umowy z uczelnią, ale jaką – nie chce zdradzić. – Będzie konferencja, będzie wszystko wiadomo, przedstawimy współpracowników – mówi. Zdradza jedynie, że na 65. kilometrze prowadzone będą prace geofizyczne. Nie będzie więc wierceń i kopania ziemi. – Bez tego, co wydarzyło się rok temu, nie mielibyśmy wiedzy na temat tego terenu – mówi Koper.

– Mamy nadzieję, że prace skończą się sukcesem – mówi rzecznik prezydenta Szełemeja. – Choć kiedy, tego nikt nie wie.


http://wroclaw.wyborcza.pl/...zukiwacze ... okWrocLink

_________________
Projekt 8813
Bunkerites of Poland
Złośliwość jest podstawą wszelkiej przyjaźni. Dowodzi inteligencji i zainteresowania drugą osobą


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007, 2011 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL