Historia Przygoda Pasja... Odkrycia i poszukiwania

Treasure hunting, metal detectors, history...




Teraz jest wtorek, 14 maja 2024, 18:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 06:36 
Offline
Rotmistrz fortyfikator
Rotmistrz fortyfikator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 stycznia 2012, 12:18
Posty: 2266
Lokalizacja: Galicja
Czyli powoli ale do przodu !!! Najważniejsza jest cierpliwość . Czekam na kolejną relację z prac.

_________________
Projekt 8813
Bunkerites of Poland
Złośliwość jest podstawą wszelkiej przyjaźni. Dowodzi inteligencji i zainteresowania drugą osobą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: niedziela, 6 maja 2012, 18:43 
Offline
wachmistrz
wachmistrz

Dołączył(a): środa, 26 grudnia 2007, 16:47
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
Prace w toku. Dziś foto gaźnika po regeneracji i czyszczeniu. Oprócz skorodowanego pływaka, prace ograniczyły się w zasadzie do czyszczenia. Gaźnik Solex BFL 26, oznaczony DRP. Ciekawostką jest przeróbka z epoki, polegająca na przylutowaniu trybika z zegara do śruby regulacji składu mieszanki. Ułatwiało to regulację, bo po zamontowaniu gaźnika jest ona od strony bloku silnika i jest tam naprawdę kiepski dostęp, a tak bez problemu można nią pokręcić palcami.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu. Zarejestruj się


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: poniedziałek, 7 maja 2012, 10:42 
Offline
chorąży
chorąży

Dołączył(a): niedziela, 13 marca 2011, 15:44
Posty: 286
Lokalizacja: Sędziszów
sprzęt: all, jabel, 1/2 eldo
system: 7
województwo: świętokrzyskie
Hehe noo i to się nazywa zawzięcie, ja dzisiaj skoczyłem do samochodowego i z tekstem wyleciałem poproszę uszczelkę pod głowicę do fiata 126p :P wiecie jaką miał radoche spytał się czy nie chce więcej bo mu 3 zostały:P

Powodzenia :)

_________________
Kopanie kopaniem ale snuff też dobry :)
wykonam na zamówienie wykrywacz ramowy o niemalże dowolnych rozmiarach.
Gerber 2-> Jabel-> All 1-> f555-> Jabel-> Eldorado-> Jabel oraz ALL->Eldorado+Rama


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 11:47 
Offline
wachmistrz
wachmistrz

Dołączył(a): środa, 26 grudnia 2007, 16:47
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
Prace w toku. Dziś foto regulatora obrotów po czyszczeniu i sprawdzeniu. Na pierwszym foto obroty tokarki ok 100obr/min. Na drugim foto ok 1000obr/min. Nie widać tego, bo aparat ma szybką migawkę. Widoczne działanie siły odśrodkowej i wysuwający się trzpień, który za pomocą układu dźwigni steruje przepustnicą gaźnika.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu. Zarejestruj się


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: niedziela, 10 czerwca 2012, 20:43 
Offline
podporucznik
podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 02:02
Posty: 429
sprzęt: dfx,v3i
województwo: W-R-B.
Jak skonczysz ta renowacje mam nadzieje ze wrzucisz jakis motocykl zabytkowy :peace

_________________
„Bieszczadzkie Pompeje" pokryte „lawą" bujnej karpackiej roślinności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: poniedziałek, 11 czerwca 2012, 20:57 
Offline
wachmistrz
wachmistrz

Dołączył(a): środa, 26 grudnia 2007, 16:47
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
Motocykl tez czeka na swoją kolej. Co prawda nie jest niemiecki, tylko angielski, ale udział w wojnie brał pełną gębą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: poniedziałek, 11 czerwca 2012, 21:25 
Offline
plutonowy
plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 5 marca 2012, 17:54
Posty: 88
województwo: pomorskie
Beza?

C.

_________________
Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 21:40 
Offline
wachmistrz
wachmistrz

Dołączył(a): środa, 26 grudnia 2007, 16:47
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
Co masz na myśli? Beza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: czwartek, 14 czerwca 2012, 22:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 marca 2005, 18:38
Posty: 6063
Lokalizacja: LUBLIN
system: Ubuntu 10.04
Pewnie BSA

_________________
"Śmierć żołnierza jest święta,łamie bowiem nakaz nienawiści .Przyjaciel i wróg już wolni od ran są warci tej samej miłości i chwały "


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: piątek, 15 czerwca 2012, 07:51 
Offline
plutonowy
plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 5 marca 2012, 17:54
Posty: 88
województwo: pomorskie
Bingo. :ok Jak sloper to BSA.

C.

_________________
Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: piątek, 15 czerwca 2012, 22:41 
Offline
wachmistrz
wachmistrz

Dołączył(a): środa, 26 grudnia 2007, 16:47
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
To już lepiej. Akurat BSA WM20.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: piątek, 15 czerwca 2012, 23:36 
Offline
podporucznik
podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 02:02
Posty: 429
sprzęt: dfx,v3i
województwo: W-R-B.
To nic tylko koncz wasc ten aghregat i zaczynaj bsa. :ok
Ja mam Harleya Sportstera 96' rok,zrobionego na stary styl dlatego ze kocham stare motocykle :D

_________________
„Bieszczadzkie Pompeje" pokryte „lawą" bujnej karpackiej roślinności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: wtorek, 26 czerwca 2012, 21:44 
Offline
wachmistrz
wachmistrz

Dołączył(a): środa, 26 grudnia 2007, 16:47
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
No i lecimy dalej. Prace idą do przodu krok po kroku, niestety z braku czasu powoli. Dalej walczę z osprzętem silnika, chociaż najgorsze, czyli iskrownik mam juz za sobą. Dziś foto dmuchawy po piaskowaniu i malowaniu w oryginalny kolor, czyli RAL6006. Ciekawostką są otwory na obwodzie widoczne od tyłu. W niektórych egzemplarzach (wersjach?) był tam mocowany zębnik do rozrusznika. Miejsce na rozrusznik przewidziane jest też w obudowie dmuchawy.

Dalej foto resztek filtra powietrza po piaskowaniu. Stan średni, ale powoli dojdę z nim do ładu. Widoczne logo firmy KNECHT doskonale jest mi znane z współczesnych filtrów, które bardzo często montuję.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu. Zarejestruj się


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: wtorek, 10 lipca 2012, 23:02 
Offline
wachmistrz
wachmistrz

Dołączył(a): środa, 26 grudnia 2007, 16:47
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
Prace powoli do przodu. Kolej przyszła na sanki, bo bez nich nie mogę zmontować dalej agregatu. Stan opłakany, brak 70% elementów i bardzo znaczna korozja reszty. Zapadła więc decyzja o stworzeniu całkiem nowych sanek na wzór oryginału. Problem był na dobraniu odpowiedniej średnicy rurek, gdyż te w handlu mają inne średnice, a chodziło mi o wykonanie dokładnej repliki. Po długim poszukiwaniu udało się. Dwa dni roboty i efekt widać na zdjęciach.
Pierwsze dwa zdjęcia to resztki oryginału, a następne to już replika w podkładzie. Brak jeszcze wysuwanych rączek do przenoszenia, ale te już wkrótce się stworzą.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu. Zarejestruj się


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: środa, 11 lipca 2012, 22:45 
Offline
podporucznik
podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 02:02
Posty: 429
sprzęt: dfx,v3i
województwo: W-R-B.
Widze masz o tym pojecie sloper,spawales mig czy elektroda?

_________________
„Bieszczadzkie Pompeje" pokryte „lawą" bujnej karpackiej roślinności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: sobota, 14 lipca 2012, 17:55 
Offline
wachmistrz
wachmistrz

Dołączył(a): środa, 26 grudnia 2007, 16:47
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
Spawałem MIGiem. Oryginalnie było tlenem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: wtorek, 17 lipca 2012, 22:07 
Offline
wachmistrz
wachmistrz

Dołączył(a): środa, 26 grudnia 2007, 16:47
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
Dziś parę dodatkowych foto. Prace powoli w toku.

Widać dotoczone własnoręcznie korki głowicy i dorobiona rączkę korby. Mozna montować to na sankach już. Dmuchawa też czeka gotowa na montaż, gaźnik gotowy. Odpał tuż, tuż.... :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu. Zarejestruj się


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: środa, 18 lipca 2012, 07:07 
Offline
Rotmistrz fortyfikator
Rotmistrz fortyfikator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 stycznia 2012, 12:18
Posty: 2266
Lokalizacja: Galicja
Sloper88 mam pytanie ( o ile to nie jest tajemnicą ) ile do tej pory kosztowała Cię renowacja agregatu? i jaki jest przybliżony koszt całego przedsięwzięcia ?

_________________
Projekt 8813
Bunkerites of Poland
Złośliwość jest podstawą wszelkiej przyjaźni. Dowodzi inteligencji i zainteresowania drugą osobą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: środa, 18 lipca 2012, 07:22 
Offline
chorąży
chorąży
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 sierpnia 2009, 16:47
Posty: 306
Fajnie to wygląda Sloper88 :) . Super efekt twojej pracy.
Mam pytanie laika - jaką rolę spełniają korki glowicy? Funkcja regulacyjna, dostępowa czy zabezpieczenie?

_________________
Nieformalna Grupa Poszukiwawcza
PROMIL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Agregat prądotwórczy
PostNapisane: środa, 18 lipca 2012, 09:44 
Offline
plutonowy
plutonowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 5 marca 2012, 17:54
Posty: 88
województwo: pomorskie
Ponieważ jest to silnik z cylindrami tzw. ślepymi, czyli cylinder odlany w jednej bryle z głowicą (nierozbieralny) to musi być sposób na dostanie się do zaworów. W tym celu w głowicy są otwory, które po montażu zaworów muszą zostać zaślepione by mogło następować sprężanie w cylindrze.
Załącznik:
IMG_6111.JPG

Załącznik:
IMG_6112.JPG


Oczywiście korki zaślepiające konieczne były tylko w silnikach czterosuwowych. W dwusuwowych był tylko otwór na świecę zapłonową i ewentualnie miejsce na odprężnik.

C.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu. Zarejestruj się

_________________
Są rzeczy, których po prostu nie ma. Wtedy potrzeba wykrywacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007, 2011 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL